Razvoj informacijskog sustava SEOP

strategija Ljetos smo pisali o projektiranju informacijskog sustava SEOP. Tada ni slutili nismo da ćemo, odmah nakon projektiranja, dobiti i posao izvedbe tog sustava! Rokovi su bili kratki, a prepreke velike: u ljetošnjem članku smo ukratko spomenuli problem tromosti javnih službi kod nas i u svijetu kada god se podaci iz njihove nadležnosti trebaju koristiti za druge potrebe.

Naime, SEOP sadrži svidenciju otočana koji imaju pravo na povlašteni prijevoz po raznim osnovama. Da bi se provjerilo da li je neka osoba otočanin, treba iz MUP-ovih baza podataka dohvatiti njezine osobne podatke. Ako ta osoba navodi i dodatne osnove za povlašteni prijevoz, npr. đački, studentski ili umirovljenički status, i te dodatne osnove treba provjeriti pri nadležnim ustanovama: CARNet, SRCE i HZMO. Idealno bi bilo da se sve te provjere obave odmah pri zaprimanju zahtjeva za povlašteni prijevoz, u roku od nekoliko sekundi. Suvremena informacijska infrastruktura omogućuje takav podvig! No, administrativne prepreke često se ispriječe pred suvremenu tehnologiju. Sumnjali smo da je opisani scenarij izvediv u Hrvatskoj…

…i naše sumnje se pokazaše - neopravdanima!

razvoj servisa Ponosno možemo reći da smo na ovome projektu, zajedno s ljudima iz AKD-a te tvrtkom AlterInfo, doista povezali heterogene sustave u jedinstvenu aplikacijsku cjelinu čiji je response time svega nekoliko sekundi. Koristeći tehnologiju web-servisa postigli smo interoperabilnost s vanjskim ustanovama: MUP, CARNet, SRCE i HZMO. Interoperabilnost o kojoj mnogi govore, ali koja se prerijetko ostvaruje. Stanovnici naših otoka su dobili one-stop shop za rješavanje povlaštenog prijevoza. Unutar kratkih vremenskih rokova i s ograničenim ljudskim resursima ostvarili smo unutar SEOP-a ono što se bombastično zove Enterprise Service Bus. To je bio samo prvi dio projekta: zaprimanje i rješavanje zahtjeva za povlašteni prijevoz te evidencija osoba i vozila čiji su zahtjevi pozitivno riješeni uz izdavanje otočnih iskaznica. Taj dio projekta bio je u produkciji već u rujnu 2014!

razvoj aplikacije Drugi dio projekta, evidencija putnih karti prodanih po povlaštenoj cijeni, uspješno je testiran dan prije Sisveta, i to kod dva brodara, opće poznate Jadrolinije te Kapetana Luke. Uz manje naknadne izmjene, taj dio projekta je pušten u produkciju na Staru godinu. Time je Agencija ZOLPP, naručitelj i vlasnik SEOP-a, dobila moćan alat za nadzor utemeljenosti isplate subvencija za povlašteni prijevoz. Nadzor do uključivo pojedinačnog putnika! Za provedbu tog nadzora razvijena je korisnička web-aplikacija moćnih izvještajnih funkcionalnosti.

Za kraj možemo reći da je SEOP “živi” sustav koji će se nesumnjivo dalje razvijati i prilagođavati kako zakonskoj regulativi, tako i stvarnom stanju hrvatskih otoka. To je sustav koji doista koristi javnu informacijsku infrastrukturu (J2I), o kojoj smo već pisali, u svrhu automatizacije poslovnih procesa. Ako SEOP pripomogne tome da jednoga dana otoci ne budu pretežno mjesta iseljavanja, nego uglavnom mjesta doseljavanja, onda je ispunio svoju svrhu i tek tada više neće biti potreban.

HSC Krilo Jet
Budućnost plovidbe na Jadranu…?

Natrag